5 jednoduchých tipů jak zlepšit PNO/ROAS u e-shopu

,

[post-views]

online shopping

Máte vlastní e-shop a marketingové investice se Vám nevrací v správném poměru na obratu či zisku? Pojďme kouknout na tipy, které by mohli pomoci, aniž byste rozuměli reklamě nebo online marketingu do detailu.

1. Rychlost

Webové stránky musí být rychlé. Načíst by se měly ideálně do 1s. A to i na pomalém internetovém připojení.

Do 100 ms totiž bereme reakci webu jako okamžitou. Do 1s vidíme prodlevu, ale nepřerušíme činnost a nad 10 s ztrácíme pozornost a máme tendenci začít dělat něco jiného.

rychlost nacitani web
Zdroj: Google Research, 2017

Pokud se web načítá pomalu, má to tak vliv na:

  • reklamní systémy (skóre kvality, potažmo poté i výslednou cenu)
  • uživatelskou zkušenost (UX) a konverzní poměr (kolik lidí ve výsledku nakoupí nebo odejde)
  • kvalita zpracování webu (technická) má vliv také pozici v organickém vyhledávání (SEO)

Změřte si jednoduše web nebo e-shop s nástrojem od Google, který Vám i poradí, jak a co konkrétně zlepšit – Google Page Speed Insights.

2. Zahlcenost reklamním a dalším smogem

Když uživatel přijde na webové stránky, musí být na nich to, kvůli čemu dorazil. Avšak mnoho webů a e-shopů uživatele zahltí, ihned po vstupu, spousty (pop-up) oken, jedná se například o:

  • Cookies lišta
  • Sleva za e-mail / přihlášení k newsletteru
  • Notifikace na novinky či akce do prohlížeče / mobilu
  • Automatické zprávy z chatu
  • Další notifikace (e-shop nestíhá odbavovat objednávky – před Vánocemi, dovolené, další akce atd.)
  • Potvrzení, že je uživateli 18+

Zkuste si vyjít ze své bubliny, představě, jak si myslíte, že funguje Váš web a dejte si ho jednou za čas do anonymní okna a zkontrolujte, že uživatele neodvádíte z konverzního trychtýře či ho jinak nerozptylujete.

wp lama spam
Zdroj: vlastní zpracování, reklamní smog – náhodný web

Pozor – často se také stává, že se překrývá cookies lišta s chatem (zákaznickou linkou). Jelikož majitel webu odsouhlasí cookies jednou a dále se mu cookies lišta nezobrazuje, může být problém nechtíc přehlížen.

3. Konkurence

Mějte přehled o konkurenci a tom, že investujete na ty kategorie, obory či produkty, kde dokážete konkurovat. Není nic horší, než když jste:

  • výrazně dražší
  • máte horší benefity / USP / důvody proč koupit
  • nabízíte nevýhodnou dopravu
  • nemáte důležité/používaní platební metody ve vašem oboru (např. platební karty)

Pokud jste v jednom či ve dvou bodech horší, dá se to ještě nějak kompenzovat. Pokud jste horší ve všech bodech, zvažte změny nebo neočekávejte výhodné ROI (nebo PNO či ROAS).

4. Cookies lišta

Pro návratnost investic (ROI) v online marketingu jsou také důležitá data (která nasbíráte na svém webu, včetně cookies). Pokud máte nevhodně udělanou cookies lištu – příliš korporátně či samé paragrafy, nezajímavě, nedůvěryhodně … lidé Vám nebudou dávat souhlas a vám nebude fungovat remarketing a ani si neurčíte, jaké reklamní kanály vám fungují a kde Vám vychází dobře návratnost investic a kde ji navýšit.

5. Důvěryhodnost

V době online světa a jednoduchých plateb existuje mnoho podvodů. Proto potřebujete mít důvěryhodné stránky – bez nich spoustu lidí (investice) může odejít. Co pomůže k lepší důvěryhodnosti?

  • Stránka o nás – konkrétní lidé a společnost
  • Recenze
  • Dobrá dohledatelnost ve vyhledávačích (značka/brand, kdo stojí za stránkou atd.)
  • Kontakty – email, telefon, adresa …
  • Vaše prostory – sklad, prodejna … cokoli reálného.
  • Certifikace a ocenění
  • Ukázat vaši odbornost

Máte dlouhodobě problém s návratnosti investic v online marketingu? Najděte si někoho, kdo Vám udělá audit online marketingu a webu.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *